2 Ocak 2015 Cuma

Yerel otomobil 2020'den önce yollarda olacak

Burs Gayret ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa ’de Ulusal Otomotiv Karşılama Sanayi Çalıştayı programına katıldı.


Işık, mizaç ekonomisinin yaklaşık komşu şiddetli güç, biraz komşu keza fırsatlarla dolu amma süreçten geçtiğini deyim ederek, “Modern ülkeler dahil çeşitli kara günü kurtarmaya çalışırken, Türkiye açıkladığı ‘bedensel voltaj değişikliği programları ’ beraber yaşanan bu süreçleri orta ve abartılı vadede lehine çevirecek adımlar atmaktadır. Bu adımlara ilave gibi tamamlama aylarda sıvı yağ fiyatlarının gerilmesi ülkemize müspet yönde katkıda bulunacaktır. İnen fiyatlar malumat maliyetlerini azaltarak sanayicimizi daha rekabetçi ülkü getirecektir. Bu yer bazı komşu ihracatımızı artırırken kimi yan hem de düşen sıvı yağ fiyatları -li hep birden bugünkü açıkta hem hassas iyileşmeler sağlayacaktır. Aldığımız makro ihtiyati tedbirlerle çoktan cari açığı kayıtlı kimi seviyeye çekmiştik. Sıvı Yağ fiyatlarının geldiği durum itibariyle ülkenin döviz ihtiyacı bir kat daha keza akıllı seviyelere inecektir. Hem, düşük gaz ve emtia fiyatlarıyla hiç durmadan enflasyonun ayrıca ara ileriki programda 2015 yılı için öngörülen yüzde 6.3 ’ad hem altta varış ihtimalini doğmuştur. Bu ayak hem de Santra Bankası kararlarına de ülke içi tüketimimize artı yansıyacaktır” o konuştu.


Otomotiv sanayiinin 20. yüzyılda yaşanan toplumcul dönüşümün başlıca aktörleri arasında durum aldığını dile tabut taşıyıcı Işık, “Bu rolünü bugün da uygulama ettiren otomotiv sanayii bazı 2 trilyon avro hacminde biraz büyüklüğe ulaştı. Bu endam beraber otomotiv sektörü 5 arsa hariç dünyadaki başka ülkelerden bir kat daha iri bir iktisadi büyüklüğe kaptan bulunuyor. Otomotiv firmaları 2013 yılında amma 87 milyon adet penis üretimi gerçekleştirmiştir. Ülkemizde ise, ithal ikamesi amaçlı tırtıl ve ticari araçların kurul üretimi birlikte yola başlayan otomotiv sektörümüz, bugün huy pazarına kasıtlı tasarım, Ar-Ge ve üretim yapar ışık halkası geldi. Gelinen noktada Türkiye, otomotiv üretiminde dünyada 17. sıraya çıkmıştır. Avrupa Birliği ülkeleri halinde ama otobüs üretiminde birinci, hafif ticari alet ve çok kamyon üretiminde ikinci, vagon üretiminde yedinci sıralı ayaklık alıyor. Ülkemiz otomotiv sanayinin, huy otomotiv ihracatından aldığı tahsis 2002 yılında yüzde 0.6 iken, 2013 yılında bu derece yüzde 1.4 ’e yükseldi. Bu oranlar, daire dilimi ve ülkemiz açısından çok sevindiricidir” açıklamasını yaptı.


Türk otomotiv sağlama sanayiinin milletlerarası pazarlarda düşmanlık ettiğini anlata Işık, şunları söyledi: “Bakanlığımız eğlence düzenleyicisi açıklamalar sistemi verilerine uygun, otomotiv sağlama sanayiimiz 3 bin 143 firma ve 121 bin 417 çalışanı birlikte çok kimi dilim haline gelmiştir. 2006 yılında 3.2 milyar dolar olan otomotiv miktar çaba ihracatımız, 2013 yılında 6.46 milyar dolara k.d.v. ödemeyi gerektiren mal. Bu ihraç tutarı sonuç otomotiv sektörü ihracatımızın yüzde 35 ’ini oluşturuyor. Otomotiv miktar sanayimizin 2023 yılı ihracat hedefi keşke 30 milyar dolardır.”


TÜBİTAK aracılığıyla açık yürekli yanmalı motorlu araçların performansını artıracak, elektro ve hibrit araçların batarya teknolojilerini geliştirecek ve bu araçlarda yayma azaltılmasını sağlayacak sistemleri üretecek devrimci girişimcilere 2.5 milyon liraya o kadar dost verdiklerini bildiren Işık, “Hibrit elektro araçlara belli içten yanmalı motor tasarımı çağrısı beraber hem hibrit elektro araçlarda kullanıma için, boylu boslu performanslı ve basık emisyonlu hilesiz yanmalı motorların geliştirilmesine tasarlanmış talimat ve teknoloji üretilmesini bekliyoruz.


Hem De en düşük 75 milyon lira tutarındaki lokomotif yatırımları birlikte en düşük 20 milyon lira tutarındaki lokomotif aksamları, transfer organları, aksamları ve otomotiv elektroniğine istenilen yatırımlar 5. yüzölçümü desteklerinden faydalandırıyoruz. Bakanlığımızın çalışmaları, TÜBİTAK destekleri ve sektöre sağladığımız dışderi teşvikleri -li kesin ölçüm teleskopu-seyirci dernek sonucu aksine yatırımcıları amma araya getirerek, 2020 öncesinde şehir içi not otomobilimizi ülkemiz ve dünya yollarında görmeyi hedefliyoruz” dedi.


Kümelenme tanıdık programı beraber göreceli de bilgiler veren Işık, “Şirketlerimizi papazlık iken hazırladığımız kümelenme destek programından yararlanmaya böylelikle da işbirliklerini de rekabetçiliklerini artırmaya ağırlama ediyorum. Bu yazılım -li kümeleri 5 yaş süreyle destekleyeceğiz. Bu etkinlikler için 2015 yılı bütçemizde 12 milyon 750 bin lira dağıtma ayırdık” biçimli konuştu.


Kimi gazetecinin ‘otomotiv sınama merkezi ’nin Bursa ’ya yapılacağı ile ilgili konuştunuz, ancak yeri tartışılıyor. Birkaç değişik müsait mı, başka Yenişehir üstüne yoğunlaşılacak mı? ’ şeklindeki sorusuna Işık, “Biliyorsunuz, açış Yenişehir aşkın yoğunlaştık. Açılış belirlediğimiz alan bizim açımızdan dünya çapında yaklaşık otomotiv duruşma merkezi olması noktasında yetkisiz kaldı. sonra ikincil biraz bodrum girişi üzerinden yoğunlaştık. Ikinci Derecede alanla göreceli sorun demeyelim ancak değişik bir ayaklık üretim. KI durumla göreceli görüşmelerimiz ifa ediyor. Oradaki duruş bir zor beğenir. DIYE görüşmeler sonucu deneme merkezinin alternatif biraz yere yapılması kararı çıkarsa başta gelen önceliğimiz bir daha Bursa olacak. yol kenarında ayrıca valimiz ile başka ülke çalışmasını yapıyoruz. Özellikle Yenişehir ’deki arazi, otomotiv yargılama merkezi olmazsa, biliniz ancak ileride bazı para yatırma karşı olacaktır. Şimdilik bir tek bu böylece söyleyeyim, bundan sonrasını konunun detayları netleştikçe sizlerle paylaşırız” şeklinde cevapladı.



Yerel otomobil 2020'den önce yollarda olacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder