Çoğunluğunu amme görevlilerinin oluşturduğu, akademisyenler ve resmi sosyete örgütlerinden hem katılımcıların bulunduğu Özel Ihtisas Komisyonu ’nun resim raporu yayınlandı.
10. Site Planı karşı düzenlenen raporda otomotiv dünyasını yakından ilgilendiren kararlar hem hazır. Raporda, Türkiye ’da üretilen binek otomobillerin genelde 1600 cc ’nin alt katta motor hacmine kaptan olduğu, 1600 cc altı modellerde uygulanan özgül harcama vergisi (ÖTV) oranının bitmiş düzenlenmesi gerektiği belirtildi.
ÖTV tarifesinde lokomotif makara hacimlerini 0-1600 cc arası olası dolu sürdürmek yerine, bütünleyici bütün 100 cc amacıyla ÖTV oranının gitgide artırılması ve böylece 1300 cc araçla 1600 cc araç arasındaki ücret yükünün farklılaştırılması önerildi. Ayrıca Çin ve Hindistan ’dan gelen fiyatı zayıf otomobillere müstakbel da binek otomobillerde en düşük maktu ÖTV uygulamasına geçilerek, zayıf fiyat ve kalitedeki küçük ithalatının önünde geçilmesi gerektiği kaydedildi. Raporda Türkiye ’hem de ücret oranlarının öncü ülkelere uygun ucuz olması, aidat sisteminin enerjik yönleri arasında sayıldı. OECD ülkelerinde maksimum kazanç vergisinin cari fiyat yüzde 41.5, kurumlar vergisinin de yüzde 25.4 olduğu, Türkiye ’ayrıca fakat bu oranların yüzde 35 ve yüzde 20 olduğu vurgulandı.
1600 cc ve altı: Yüzde 45
1601-2000 cc arası: Yüzde 90
2000 cc üzeri araçlar: Yüzde 145
ÖTV oranları her tarafta düzenlenebilir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder